سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنى امیه را مهلتى است که در آن مى‏تازند ، هر چند خود میان خود اختلاف اندازند . سپس کفتارها بر آنان دهن گشایند و مغلوبشان نمایند [ و مرود مفعل است از « ارواد » و آن مهلت و فرصت دادن است ، و این از فصیح‏ترین و غریبترین کلام است . گویى امام ( ع ) مهلتى را که آنان دارند به مسابقت جاى ، همانند فرموده است که براى رسیدن به پایان مى‏تازند و چون به نهایتش رسیدند رشته نظم آنان از هم مى‏گسلد . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :1
کل بازدید :25572
تعداد کل یاداشته ها : 12
103/2/8
2:24 ع
موسیقی

کرم  هم روز دارد وهم شب   

کرم هم روز و شب دارد؟

زیبایی، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که ذهن هرکس را به خود مشغول می کند. یکی از مهم ترین عواملی که در زیبا به نظر رسیدن فرد نقش دارد سلامت پوست اوست. متخصصان داروسازی و شیمیدان ها تا به حال محصولات مراقبت پوست زیادی تولید کرده اند و کرم ها دسته ای مهم از این محصولات اند....

همان طور که دقت کرده اید برخی از این کرم ها برای استعمال در طول روز تجویز می شوند و برخی برای مصرف قبل از خواب. در ادامه می خوانید که کرم های روز و شب چرا در دو دسته جدا قرار گرفته اند.



? انواع کرم های شب

? کرم های احیا کننده: کمک به تولید سلول های زنده می کنند.

? کرم های ترمیم کننده: رفع آثار سوء عوامل تخریب کننده پوست با این کرم ها امکان پذیر است.

? کرم های ضدچروک: بعضی ها تصور می کنند که می توانند برای بیشتر نتیجه گرفتن از کرم های شب آنها را در روز هم استفاده کنند اما ما توصیه می کنیم که به هیچ وجه با این باور عمومی گمراه نشوید زیرا کرم های شب اصلا پوست را در برابر آفتاب محافظت نمی کنند.



بدون نسخه مجاز است؟

در داروخانه ها انواع مختلفی از کرم های مراقبت پوست به فروش می رسند که می توان آنها را بدون نسخه پزشک هم تهیه کرد. تولیدکنندگان این محصولات ادعا می کنند که محصولات شان دقیقا همان عملی را که روی بسته درج شده انجام می دهند. آیا ادعای آنها درست است؟

در پاسخ باید بگوییم که اگر انتظار دارید با استفاده از کرم های روز و شب پوست چروک خورده تان کاملا صاف شود یا اثراتی مانند کشیدن پوست یا تزریق بوتاکس را مشاهده کنید، سخت در اشتباهید. نتیجه هیچ تحقیقاتی هنوز چنین تاثیری را درباره کرم های مراقبت از پوست تایید نکرده اما محصولات مراقبت از پوست می توانند ظاهر پوست شما را بهبود بخشند. کمیت و کیفیت این تاثیر به مدت مصرف شما از این محصولات و همچنین میزان و نوع مواد شیمیایی موجود در این محصولات بستگی دارد.



ترکیبات کرم های شب و روز

? رتینول: رتینول، ترکیبی آنتی اکسیدانی از مشتقات ویتامین A است که به طور گسترده در محصولات مراقبت پوست بدون نیاز به نسخه پزشک مصرف می شود. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. اگر تا به حال تنها اسم رادیکا ی های آزاد را شنیده اید و دقیقا نمی دانید آنها چه هستند باید بگوییم رادیکال های آزاد حالت فعال مولکول ها هستند. این مولکول ها به راحتی در واکنش ها شرکت می کنند که مهم ترین آنها رادیکال اکسیژن است که با تاثیر بر سلول های پوست آنها را تخریب می کند و در نهایت منجر به تشکیل چروک بر پوست خواهد شد. رتینول از مشتق دیگر ویتامین A یعنی ترتینویین ضعیف تر است به طوری که محصولات مراقبت پوست ترتینویین دار تنها باید با نسخه پزشک متخصص پوست تجویز شوند.

? هشدار: یادتان باشد اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، نباید از داروهای پوستی دارای مشتقات ویتامین A استفاده کنید زیرا سبب نقایص شدید مادرزادی بر جنین می شوند.

? هیدروکسی اسید: آلفاهیدروکسی اسید، هیدروکسی اسید و پلی هیدروکسی اسید ها انواع مصنوعی اسید های میوه های قنددار هستند. این اسید ها خاصیت لایه برداری دارند و استعمال آنها بر پوست سبب کنده شدن لایه خارجی پوست و تحریک تولد سلول های جدید خواهد شد. این مواد پوست را در برابر نور خورشید بسیار حساس می کنند بنابراین حتما قبل از استفاده از آنها ضدآفتاب مناسب بزنید. این ماده در کرم های شب بیشتر استفاده می شود.

? کوآنزیم Q??: این ماده مغذی تولید انرژی در سلول ها را تنظیم می کند. بعضی تحقیقات تاثیر کاهنده این ماده را بر چروک های پوستی اطراف چشم ها نشان داده اند. تحقیقات دیگری هم نشان داده که وجود این ماده در کرم های روز در کنار مصرف ضدآفتاب نقش محافظتی خوبی برای پوست در برابر آفتاب دارد.

? پپتید های مس: مس از عناصر کم مقدار بدن است که در محصولات مراقبت از پوست به صورت ترکیب با مواد مشابه پروتئینی به نام پپتید وجود دارد. پپتید های مس به بهبود زخم کمک می کنند. تحقیقاتی هم نشان داده اند که پپتید های مس نقش بسزایی در تحریک تولید کلاژن و افزایش عملکرد آنتی اکسیدان ها دارند.

? کینتین: این ماده عامل رشد است و برای رفع چروک و از بین بردن لکه های پوستی در محصولات مراقبت پوست استفاده می شود. هنوز نحوه عمل این ماده مشخص نشده اما متخصصان می گویند که کینتین به حفظ رطوبت پوست کمک و تولید کلاژن را تحریک می کند. احتمال می رود که کینتین یک آنتی اکسیدان قوی هم باشد.

? عصاره چای: عصاره چای (سیاه، سبز یا اولانگ) اثر آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. بیشتر کرم ها عصاره چای سبز را دارند.

یاسمین ثریا

(www.salamat.ir)